Russia's authoritarian regime has designated Voice of America and Radio Free Europe/Radio Liberty as foreign agents.

Dec 5, 2017

(The Washington Post) – Russia on Tuesday named Voice of America, Radio Free Europe/Radio Liberty and seven affiliated news services as foreign agents, and the Russian parliament prepared to ban the organizations from attending its sessions.

The moves come as Moscow follows through on its promise to retaliate for similar U.S. actions against the English-language Russian network RT, which Russian leaders characterize as an assault on freedom of the press.

On Tuesday, the Russian Ministry of Justice published a list of nine outlets, which includes Russian-language subsidiaries of Radio Free Europe/Radio Liberty that cover the Caucasus region of Russia, Crimea, Siberia, and two predominantly Muslim regions in central Russia, Tatarstan and Bashkortostan. The designation also includes Current Time TV, which is produced by Radio Free Europe/Radio Liberty, and Factograph, a website produced by Radio Liberty.

Read the full article here .